הרב אבינר: הבית היהודי לא ממלא את תפקידו ואת הציפיות שלנו

אתר קול חי | צילום: ויקיפדיה No Comments on הרב אבינר: הבית היהודי לא ממלא את תפקידו ואת הציפיות שלנו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"הבית היהודי לא ישתנה. חייבים להבין את זה. תמיד יכולים להיות ניסים, אבל בלי ניסים הבית היהודי לא ישתנה ויישאר כפי שהוא. הוא לא ממלא את תפקידו ואת הציפיות שלנו וצריך למצוא פתרונות חלופיים. מוקדם מדי לומר מה לעשות ולמי להצביע, אבל צריך לחשוב עם פתרונות לבעיות בדרך".

כך אומר הרב אבינר בהתייחסו בראיון לחנן גרינווד באתר 'כיפה' משם צטטנו בארוכה. לדבריו, הבית היהודי רשם הצלחה גדולה בהעלאת הכוח של הציונות הדתי, אך מנגד פגע באופן משמעותי ביותר במצב הדת והמדינה. “נשארנו בחצי הדרך. לפני כן היה מצב בו המפלגה הדתית לאומית הייתה מפלגה חלשה וקקיונית, ללא שום השפעה. בשביל להשפיע צריך כוח פוליטי. מפלגה היא לא בשביל לדבר, בשביל זה יש רבנים", מסביר הרב אבינר.

ברוך השם התמנו אנשים עם כוח ארגון וכוח מעשי, ובזכותם המפלגה קמה לתחייה", אומר הרב ומסביר כי דרכם של פייגלין התומך בהשפעה מתוך הליכוד ואלו התומכים בכניסה למפלגה חרדית אינה נכונה. “החרדים דואגים בעיקר לדת והליכוד דואג רק ללאומיות. אותנו מעניינת מפלגה דתית לאומית שתשפיע על הזהות היהודית של המדינה".

הרב אבינר מסביר כי "בפועל המפלגה קמה כגוף אך ללא נשמה. עיקר התפקיד הוא שתהיה מדינה יהודית, ובזמן האחרון יש במוצהר גל חקיקתי אדיר הרוצה למחוק את הצד היהודי של המדינה. הבית היהודי לא פעל ולא עשה דבר, ונוצר מצב בו הם גרועים מכל המפלגות הדתיות הלאומיות עד כה. הם מוחים, אבל למחות זה לא התפקיד של המפלגה. המפלגה צריכה להילחם בכל האמצעים. אנשי הבית היהודי עסקו בדברים חשובים מאוד, אך לא בנושאי דת. הם צריכים לעשות תשובה גדולה".

"אנחנו מכירים כבר את הבית היהודי וגם אם הם יבטיחו שיפעלו בתחום הדת זו שאלה כבדה האם ניתן לתת בהם אמון. מפלגה זו לא הבטחות אלא מעשים וקבלות. ניתן להניח שמה שהמפלגה עשתה בעבר הם יעשו גם בעתיד ומה שהיא לא עשתה בעבר לא צריך לחלום שהיא תעשה בעתיד".



0 תגובות